АГРАРІЇВ РАЙОНУ ОЗНАЙОМИЛИ ЗІ ЗМІНАМИ В ПОДАТКОВОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ, БРОНЮВАННІ ТА ОБГОВОРИЛИ СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ВОДОКОРИСТУВАЧІВ
10 березня у Болградській районній військовій адміністрації за ініціативою директора Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської ОВА Алли Стоянової відбулась робоча зустріч з аграріями району.
У заході взяли участь начальник Болградської РВА Геннадій Бамбура, заступник начальника Болградської РВА Дмитро Димитров, голова Болградської районної ради Михайло Садаклієв, перший заступник голови Державної агенції меліорації та рибного господарства Тарас Кот, начальник Болградського міжрайонного управління водного господарства Михайло Балєв, представники ГУ ДПС в Одеській області, голови громад, керівники структурних підрозділів Болградської РВА та сільгоспвиробники району.
На початку заходу начальник відділу економіки та агропромислового розвитку Болградської РВА Світлана Вербанова ознайомила присутніх зі станом підготовки до посівної компанії в Болградському районі. Вона зазначила, що за оперативними даними сільськогосподарських підприємств району під врожай 2023 року планується посіяти 61,0 тис. га. ярих культур. Сільгоспвиробники району на 90% забезпечені насіннім матеріалом, добривом та пально-мастильними матеріалами.
Щодо стану посівів озимих культур у господарствах району на сьогоднішні день 42% від загальної площі озимих культур знаходяться у задовільному стані, 51% у незадовільному стані. Загинуло 4163 га сходів.
Директор Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської ОВА Алла Стоянова ознайомила присутніх з перспективами створення об’єднання водокористувачів. Аграрії отримали професійні відповіді щодо юридичних та організаційних тонкощів створення об’єднання водокористувачів (ОВК).
На сьогодні в Україні створено вже понад 10 ОВК. Одещина — лідер серед регіонів. Згідно з законодавством, організації водокористувачів — це неприбуткові організації. Вони мають взяти на свій баланс об’єкти меліоративної системи нижнього рівня, що перебувають у державній або комунальній власності чи є безхазяйними, зокрема, насосні станції. Організації відповідатимуть за їх утримання та модернізацію. Таким чином, агровиробники, які використовують зрошення, отримують законодавчий інструмент, завдяки якому мають можливість інвестувати самостійно у зрошення або залучати інвестиції.
Як зазначив перший заступник голови Державної агенції меліорації та рибного господарства України Тарас Кіт, наразі триває перший етап реформи меліорації. Наступний буде розпочато після прийняття проєкту закону №7577 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вдосконалення системи управління об’єктами інженерної інфраструктури меліоративних систем державної власності».
Ухвалення законопроєкту запровадить ефективну модель управління меліоративною інфраструктурою державної власності через залучення водокористувачів до управління оператором, зменшить собівартість поливу, мінімізує ризики припинення подачі води під час вегетаційного сезону.
В Департаменті розвитку меліорації Державної агенції меліорації та рибного господарства України є управління підтримки створення ОВК, яке готове надати аграріям необхідні роз’яснення.
Окремі питання стосувались оподаткування, і тут вкрай важливо додержуватися строків подання документів та сплати податків. Директор Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської ОВА надала роз’яснення механізму сплати аграріями та землевласниками мінімального податкового зобов’язання (МПЗ).
Власники та користувачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення у 2023 році мають сплатити мінімальне податкове зобов’язання (МПЗ). Прорахунок МПЗ проводиться за формулою, яка прив’язана або до нормативної грошової оцінки самої земельної ділянки, або до НГО 1 га в області, де така розташована, з урахуванням індексацій.
На сьогоднішній день болючим питанням кожного підприємства є процедура бронювання працівників. Є ряд критеріїв, за наявності частини з яких підприємство має право бронювати не більше 50% військовозобов’язаних серед своїх працівників. Але і тут є певні нюанси – наявність мобілізаційного завдання у підприємства, вік працівника або його фах, який може бути вкрай важливим для Збройних сил України, тощо. Такі питання у поточному режимі уточнюються та вирішуються під час формування пакету документів для бронювання.
Також Алла Стоянова ознайомила аграріїв району з умовами отримання державної підтримки у 2023 році, для отримання якої важливо якісно підготувати відповідні документи. Адже за їхньої відсутності потенційному отримувачу допомоги буде відмовлено в її отриманні.
У завершені наради начальник Болградської РВА Геннадій Бамбура подякував директору Департаменту аграрної політики, продовольства та земельних відносин Одеської ОВА Аллі Стоянової за проведення наради та надання актуальної та цікавої інформації для аграріїв району.