У РАМКАХ МІСЯЦЯ РОЗПОВСЮДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО РОЗЛАД АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ (РАС) НА БАЗІ БОЛГРАДСЬКОГО ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ ВІДБУВСЯ КОРИСНИЙ ТА ІНФОРМАТИВНИЙ СЕМІНАР ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
Захід мав на меті поглибити знання педагогів про особливості дітей з РАС, надати практичні інструменти для ефективної роботи з ними в інклюзивному середовищі та сприяти створенню більш розуміючої та підтримуючої атмосфери в класі.
Семінар відзначився інтерактивним форматом та залученням учасників до практичних вправ, що дозволило не лише отримати теоретичні знання, але й відчути деякі аспекти сприйняття світу дітьми з РАС.
Під час вправи “Кінолабораторія” вчителі мали змогу переглянути короткі відеоролики, що ілюстрували різні прояви РАС, особливості комунікації, сенсорної чутливості та поведінкові характеристики. Подальше обговорення переглянутого матеріалу сприяло кращому розумінню внутрішнього світу дітей з РАС та розвінчуванню поширених міфів.
Для виконання вправи “Сенсорні навантаження” педагогам було запропоновано виконати завдання – написати оповідання чи казку про звичайний день учнів інклюзивного класу – в умовах штучно створених сенсорних подразників, таких як яскраве світло, гучні звуки або незручний одяг. Ця вправа допомогла відчути дискомфорт та перевантаження, з якими можуть стикатися діти з РАС у звичайному шкільному середовищі, та спонукала до пошуку шляхів мінімізації подібних факторів у класі.
Завдання “Відомі люди з РАС” не лише розширило кругозір вчителів, познайомивши їх з видатними особистостями, які мали або мають РАС та досягли значних успіхів у різних сферах, але й підкреслило важливість визнання потенціалу кожної дитини, незалежно від її особливостей розвитку.
Завершальним етапом семінару стала інтелектуальна вікторина, яка охопила ключові аспекти теми РАС, обговорені протягом заходу. Учасники активно відповідали на запитання, демонструючи засвоєні знання та готовність застосовувати їх у своїй педагогічній практиці.
Проведений семінар став важливим кроком у підвищенні обізнаності вчителів початкових класів щодо РАС. Отримані знання та практичні навички допоможуть педагогам ефективніше підтримувати учнів в інклюзивному освітньому просторі, сприяти їхній соціалізації та успішному навчанню.
За інформацією Болградського інклюзивно-ресурсного центру




