АПАРАТНА НАРАДА БОЛГРАДСЬКОЇ РДА: СТАН ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РІВНОГО ДОСТУПУ ДО ЯКІСНОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ТА ПІДСУМКИ РОБОТИ ЗІ ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН
Сьогодні, 22 квітня, під керівництвом голови Болградської районної державної (військової) адміністрації Михайла Шарафаненка, відбулась щотижнева апаратна нарада за участю заступників голови Болградської РДА Валерія Єребакана та Олександра Іорданова й керівників структурних підрозділів.
Про стан забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами доповіла начальник відділу освіти, охорони здоров’я, культури та спорту райдержадміністрації Інна Гуткан. Було зазначено, що з метою реалізації державної політики щодо забезпечення права дітей, які потребують корекції фізичного розвитку, на здобуття якісної освіти, інтеграції їх у суспільство шляхом запровадження інклюзивного навчання у поточному навчальному році функціонують 148 інклюзивних класів у закладах загальної середньої освіти, в яких здобувають освіту 237 учнів з особливими освітніми потребами, та 38 груп у закладах дошкільної освіти, в яких виховуються 60 вихованців з особливими освітніми потребами.
За останній рік інклюзія суттєво проникла в школи та садочки нашого району. Так, для порівняння, у минулому навчальному році кількість інклюзивних класів становило 147 класів (в поточному році стало більше на 36 класів), учнів з особливими освітніми потребами навчалося 189 (в цьому році їх на 48 більше), а кількість груп було 33 (різниця складає у порівнянні з 2025 роком + 6), вихованців було 49 (на 11 стало більше).
Найбільш частіше зустрічаються діти з порушеннями інтелектуального розвитку, тяжкими порушеннями мовлення, порушеннями психічного розвитку та складними порушеннями розвитку, зокрема у опорно-руховому апараті.
Із метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство, забезпечення психолого-педагогічного супроводу в Болградському районі функціонують 3 інклюзивно-ресурсних центри.
Також з державного бюджету спрямовується субвенція на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в закладах дошкільної освіти, закладах загальної середньої освіти, закладах професійної (професійно-технічної) освіти. У 2025 році місцеві ради отримали дану субвенцію в розмірі 922,233 тис. грн відповідно до кількості осіб з особливими освітніми потребами.
В.о. начальника відділу документообігу та контролю апарату райдержадміністрації Олеся Рижова ознайомила присутніх з підсумками роботи зі зверненнями громадян у районній державній (військовій) адміністрації та органах місцевого самоврядування Болградського району в І кварталі 2025 року.
Вона зазначила, що за І квартал 2025 року до райдержадміністрації та органів місцевого самоврядування району надійшло 1878 звернень. До сільських рад надійшло 697 звернень, до селищних рад надійшло 497 звернення, до міських рад – 555, до Болградської районної ради – 19.
Безпосередньо до райдержадміністрації надійшло 110 звернень, з них 105 – поштою, 1 – на особистому прийомі, 4 – через органи влади.
Усі звернення, які надходять до райдержадміністрації, розглядаються по суті та вчасно, заявникам надаються відповіді та роз’яснення.
Зверталися з питань: надання матеріальної допомоги, вирішення житлових питань і т. п. Інваліди війни, учасники бойових дій порушували питання соціального захисту, сприяння у розв’язанні житлово-комунальних проблем.
За звітний період голова, заступники голови райдержадміністрації та керівник апарату райдержадміністрації провели 36 особистих і 9 виїзних прийомів громадян у населених пунктах району, також проведено зустрічі з трудовими колективами загальноосвітніх шкіл, дитячих садків, будинків культури, закладів охорони здоров’я, що надавало можливість мешканцям району звернутися з наболілими питаннями безпосередньо за місцем роботи.
Протягом звітного періоду всі звернення громадян розглянуто з дотриманням установлених термінів. Підстав для притягнення до відповідальності за порушення вимог законодавства у сфері роботи зі зверненнями громадян не було.
У завершенні наради Михайло Володимирович надав ряд відповідних доручень керівникам структурних підрозділів районної військової адміністрації.




