Уряд ухвалив рішення, яке врегульовує ситуацію з пенсійними виплатами для людей, які опинилися на тимчасово окупованих територіях і втратили зв’язок із банком через війну.
Мова йде про внутрішньо переміщених осіб, які до 24 лютого 2022 року проживали на окупованих територіях і отримували пенсію, але більше року не користувалися банківським рахунком або не проходили процедуру ідентифікації.
Для забезпечення прозорості в обліку цих коштів у Законі «Про Державний бюджет України на 2025 рік» зазначено, що вони зберігатимуться в Пенсійний фонд України.
Важливо: Пенсіонери, на рахунки яких ці кошти були зараховані, зберігають на них повні права. Якщо особа жива або має законних спадкоємців, вони можуть отримати всю суму одним платежем.
Зверніть увагу: ця норма стосується лише пенсійних рахунків тих осіб, які відповідають наступним критеріям:
є (або були) внутрішньо переміщеними особами з територій, які були окуповані до 24 лютого 2022 року
отримували пенсію як внутрішньо переміщені особи до початку повномасштабного вторгнення
не користувалися пенсійним рахунком більше року або не проходили фізичну ідентифікацію протягом останніх шести місяців
Слід підкреслити: якщо особа вже пройшла фізичну ідентифікацію або зробить це перед фактичним перерахуванням коштів із рахунка до Пенсійного фонду, її гроші залишаться на банківському рахунку і не будуть переведені до ПФУ.
Що зміниться найближчим часом?
Після того як Пенсійний фонд сформує списки і передасть їх до «Ощадбанку», банк розпочне виплати за графіком, затвердженим Мінфіном і погодженим із НБУ. Мінсоцполітики координуватиме процес і стежитиме за рухом коштів.
Право на пенсію і вся нарахована сума зберігаються. Щоб отримати кошти, потрібно подати заяву до Пенсійного фонду особисто, онлайн або під час ідентифікації в «Ощадбанку». Після цього виплата здійснюється разово та в повному обсязі.
У разі смерті пенсіонера, невиплачені кошти можуть отримати його спадкоємці.
Для того, щоб ваші пенсійні заощадження залишалися в банку незмінними, потрібно пройти фізичну ідентифікацію одним із наступних способів:
• у відділенні Ощадбанк
• у місцевому підрозділі Пенсійного фонду України
• через відеоідентифікацію на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України
• через авторизацію на порталі Пенсійного фонду або Єдиному державному порталі електронних послуг з використанням кваліфікованого електронного підпису
Якщо ви вже користуєтесь карткою та пройшли ідентифікацію, нічого робити не потрібно — кошти залишаться на вашому рахунку і не будуть переведені до Пенсійного фонду України.
Додаткові консультації — гаряча лінія ПФУ: 0 800 503 753 (безкоштовно з усіх телефонів в Україні).
Детальніше про зміни — тут: https://bit.ly/4kAQDmG