РОЗ’ЯСНЕННЯ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ ВАРТОСТІ ПРОЇЗДУ НА ВНУТРІРАЙОННІ МАРШРУТИ
Останнім часом дуже багато питань виникає, щодо подорожчання проїзду на міських, приміських і міжміських маршрутах загального користування. У зв’язку із цим, Болградська районна військова адміністрація надає роз’яснення щодо підвищення вартості проїзду.
Згідно інформації, яка отримана від перевізників району, основною причиною підвищення вартості проїзду на внутрірайонні маршрути є суттєве удорожчання палива та його нестача на АЗС. Тому, аби транспорт і надалі курсував районом, перевізники були змушені піти на такий вимушений крок.
Зазначимо, що згідно Закону України “Про внесення змін до статті 7 Закону України “Про автомобільний транспорт” щодо організації пасажирських перевезень покладається:
– на міських, приміських і міжміських маршрутах, що не виходять за межі території однієї територіальної громади за виконавчим органом ради, що представляє інтереси відповідної територіальної громади.
– на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що проходять територією двох або більше територіальних громад та не виходять за межі території Автономної Республіки Крим чи області, – на Раду міністрів Автономної Республіки Крим або обласні державні адміністрації;
– на міжміських і приміських автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласні маршрути), і міжнародних автобусних маршрутах загального користування – на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту.
Також, зазначимо, що згідно постанови КМУ від 25 березня 2015 року № 240 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548», обласні державні адміністрації позбавлені права регулювати (встановлювати) тариф на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху, в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні.
Ціни на перевезення пасажирів автобусами, які працюють в звичайному режимі руху, в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні формуються перевізниками в режимі вільного ціноутворення.
Головною причиною паливної кризи в Україні є дії держави-агресора. Ворог зруйнував найбільший Кременчуцький нафтопереробний завод та інші переробні потужності внутрішнього ринку, які до війни забезпечували 18% нашого споживання. Ще 82% нафтопродуктів Україна імпортувала чотирма видами транспорту: автомобільним, залізничним, морським та трубопровідним. Сьогодні усі ці канали імпорту переорієнтовано та працюють зовсім по-іншому.
На початку травня уряд підвищив граничні рівні торгової надбавки до середньої роздрібної ціни на дизельне пальне, що реалізовується на АЗС, з 5 до 7 грн/л, для бензинів – з 4,55 грн до 6,5 грн/л. Але, Мінекономіки попередило мережі АЗС про відповідальність за недотримання граничних цін на пальне.
Крім того, Уряд надав повноваження обласним військовим адміністраціям здійснювати контроль за встановленням цін та не допускати їх підвищення. Тому, відповідні контролюючі органи будуть жорстко реагувати на подібні факти відповідно до вимог воєнного часу.
Згідно інформації КМУ у найближчій час Україна отримає 350 тис. тонн палива з абсолютно нових логістичних маршрутів. Для цього Уряд вжив комплекс невідкладних дій.