РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ ЩОДО СТАВЛЕННЯ ДО ВАКЦИНАЦІЇ, ПРОВЕДЕНОГО В РАМКАХ КАМПАНІЇ З ДОДАТКОВИХ ЗАХОДІВ ІМУНІЗАЦІЇ ПРОТИ ДИФТЕРІЇ, ПРАВЦЯ ТА КАШЛЮКУ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Хто взяв участь в опитуванні
Опитування проводилося в Одеської області. В ньому взяли участь жителі 7 районах: Болградського, Подільського, Березівського, Роздільнянського, Одеського, Білгород -Дністровського, Ізмаїльського. Всього вдалось отримати 3570 відповіді.
Результати опитування демонструють високий рівень обізнаності серед населення щодо важливості вакцинації та дотримання Національного Календаря профілактичних щеплень. Більшість респондентів (89.3%) знають про існування Календаря щеплень, а 93.7% були вакциновані відповідно до нього в дитячому віці, причому 91.7% вакцинували також своїх дітей.
Це свідчить про загальну підтримку щеплень в суспільстві.
Високий відсоток респондентів (95.9%) розуміє, що вакцина захищає від інфекційних захворювань, і 93.2% погоджуються з тим, що вакцинація є необхідною також у дорослому віці.
Більше того, 95.3% визнають, що вакцинація допомагає уникнути ускладнень, спричинених інфекціями. Однак, існує значний відсоток (22.7%) опитаних, які відмовилися від щеплень через недовіру до вакцин, що вказує на наявність проблеми у комунікації та інформуванні про безпечність і ефективність вакцин.
Також 24.1% респондентів не отримували ревакцинацію в дорослому віці, що підкреслює необхідність подальшого інформування населення про важливість підтримки імунітету протягом усього життя.
Значна кількість опитаних (90.9%) вважає медичних фахівців основним джерелом достовірної інформації з питань імунопрофілактики, що підкреслює важливість ролі медичних працівників у поширенні знань про вакцинацію.
Згодом опитування буде проведено повторно, щоб визначити, як змінилося ставлення до вакцинації в нашому регіоні та оцінити ефективність комунікаційної роботи.
Довідково:
Одеський обласний центр контролю та профiлактики хвороб провів опитування щодо прихильності до вакцинації серед мешканців Одеської області. Мета опитування – зрозуміти актуальне ставлення та обізнаність людей щодо імунопрофілактики в рамках кампанії з ДЗІ. Це допоможе краще спланувати заходи, які ми будемо проводити в громадах.
Оскільки вибірка не може вважатися репрезентативною, результати не вважаються дослідженням.
Основна мета – зрозуміти загальний настрій мешканців Одещини щодо вакцинації. В анкеті не потрібно було зазначати своє ім’я та прізвище.