1. /
  2. Новини
  3. /
  4. ЗА ФАКТОМ ЗНИКНЕННЯ БЕЗВІСТИ...

ЗА ФАКТОМ ЗНИКНЕННЯ БЕЗВІСТИ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ СЛУЖБОВІ РОЗСЛІДУВАННЯ БІЛЬШЕ НЕ ПРОВОДЯТЬСЯ

Командир військової частини видає наказ про обставини події без проведення службового розслідування

Уповноваженою Президента з питань захисту прав військовослужбовців Ольгою Решетиловою повідомлено про внесення Міністерством оборони України змін до Наказу № 280, які спрощують з’ясування обставин випадків загибелі або зникнення безвісти військовослужбовців.

🔹Що змінилося для родин зниклих безвісти:

Розширено зміст сповіщення командира військової частини.Тепер воно має містити не лише основні дані про військовослужбовця, але й:

– дату, місце та обставини зникнення;

– інформацію про відбір біологічного матеріалу;

– відомості про останній зв’язок з військовослужбовцем;

– наявність фото- чи відеоматеріалів з місця події;

– дані про свідків та заходи з евакуації; контактні дані підрозділу та відповідальних осіб для комунікації з родиною.

🔹Введено новий обов’язковий документ — наказ командира військової частини про обставини зникнення безвісти

(або загибелі, потрапляння в полон)

Цей наказ є офіційною підставою для:

– внесення даних до обліку як зниклого безвісти за особливих обставин; звернення до суду про визнання особи безвісно відсутньою або оголошення померлою;

– відкриття кримінального провадження та оголошення розшуку.

🔹Чітко визначено порядок повернення особистих речей.

Тепер він стосується не лише загиблих, але й зниклих безвісти та полонених. Передача речей оформлюється актом, який надсилається родині разом із повідомленням.

🔹Окремі форми сповіщень для різних випадків. Родини загиблих та зниклих безвісти отримуватимуть різні форми повідомлень, що дозволяє врахувати специфіку кожної ситуації.

🔹Строки повідомлення залишаються чіткими — не пізніше 7 днів з моменту отримання сповіщення від військової частини відповідний ТЦК та СП зобов’язаний вручити його сім’ї, надати роз’яснення щодо пільг та виплат.

📌Посилена комунікація з сім’ями

У кожному випадку визначається конкретна посадова особа або підрозділ, який підтримує зв’язок з родиною та допомагає у вирішенні питань.

Ці зміни спрямовані на підвищення прозорості, швидкості та повноти інформування родин, щоб вони оперативно отримували підтверджену інформацію та могли скористатися передбаченими законом правами і гарантіями.