1. /
  2. Новини
  3. /
  4. ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРАЦІ В...

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖПРАЦІ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ ЗАПИТУЮТЬ, ЧИ МОЖЛИВО НА ПЕРІОД ВОЄННОГО СТАНУ РОЗДАТИ ТРУДОВІ КНИЖКИ НАЙМАНИМ ПРАЦІВНИКАМ?

Порядок ведення трудових книжок працівників регулюється «Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників», затвердженого наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 N 58 (далі – Інструкція). Трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюють на підприємстві, в установі, організації (далі – підприємство) усіх форм власності або у фізичної особи понад п’ять днів, у тому числі осіб, які є співвласниками (власниками) підприємств, селянських (фермерських) господарств, сезонних і тимчасових працівників, а також позаштатних працівників за умови, якщо вони підлягають державному соціальному страхуванню ( п.п.1.1,1.2 Інструкції).Зберігаються трудові книжки на підприємствах, установах та організаціях з яким працівник перебуває у трудових відносинах окрім найманих працівників, якіпрацюють на умовах трудового договору у фізичних осіб — суб’єктів підприємницької діяльності без створення юридичної особи з правом найму, та фізичних осіб, які використовують найману працю, пов’язану з наданням послуг (кухарі, няньки, водії тощо) п.2.21-1Інструкції).Одночасно Розділом II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 1217 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» передбачено, що протягом 5 років після 10 червня 2021 року відбуватиметься включення Пенсійним фондом до Реєстру застрахованих осіб відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою. Після завершення цих робіт наявні у роботодавців паперові трудові книжки видаватимуться працівникам на руки особисто під підпис. Тобто поки такі роботи не завершено, трудові книжки працівників, які були прийняти на роботу до 10 червня 2021 року, зберігаються у роботодавця.Одночасно у зв’язку з введенням в Україні з 24.02.2022 року воєнного стану на підставі Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 4/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» роботодавцям надано право самостійно прийняти рішення щодо видачі трудових книжок найманим працівникам з ціллю їх максимального збереження.Прес-служба Головного управління