НАШЕ НАЙГОЛОВНІШЕ ЗАВДАННЯ: НЕ ЗАГУБИТИ ЖОДНОЇ ДИТИНИ, ЖОДНОГО ЗДОБУВАЧА ОСВІТИ, – СЕРГІЙ ШКАРЛЕТ
Сьогодні, 18 серпня 2022 року, Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет відкрив роботу Міжнародної серпневої педагогічної науково-практичної конференції «Освіта, освітяни – незламні у війні».
Один із головних заходів усіх освітян в умовах воєнного стану відбувається у форматі пленарного засідання в закладі освіти міста-героя Буча, який, усупереч активним бойовим діям, вистояв. Педагогічна науково-практична конференція має 12 локацій за тематичними напрямами.
Під час вступного слова Сергій Шкарлет подякував українським освітянам, які з першого дня війни зустріли ворога.
«Сьогодні освіта і освітяни незламні у війні, оскільки на десятий день військової агресії рф завдяки їхній злагодженій роботі, а також ВРУ, зокрема допомозі Комітету з питань освіти, науки та інновацій, ми продовжили освітній процес. Усі українські діти незалежно від місця перебування були атестовані. Це той крок, про який хоче знати увесь світ, а саме, як це відбувалося», – зазначив Сергій Шкарлет.
Міністр зауважив, що, попри надскладну ситуацію, за останні пів року 347 тис. дев’ятикласників, 224 тис. одинадцятикласників отримали документи про освіту.
З цієї кількості 1 153 документи про здобуття повної загальної середньої освіти та 907 свідоцтв про здобуття базової середньої освіти були видані через дипломатичні установи України за кордоном.
«За два тижні, уперше з часів завершення Другої світової війни, ми, на жаль, розпочнемо навчальний рік в умовах воєнного стану. Наше найголовніше завдання – не загубити жодної дитини, жодного здобувача освіти, де б він територіально не перебував», – наголосив Сергій Шкарлет.
Міністр повідомив про розроблені моделі навчання в закладах загальної середньої освіти в умовах повномасштабного вторгнення росії в Україну.
За його словами, в основу моделей навчання покладено чотири можливі локації учнів: учасники освітнього процесу перебувають або повернулися на території, які істотно віддалені від бойових дій; учасники освітнього процесу є внутрішньо переміщеними особами; перебувають у зоні бойових дій або на тимчасово окупованих територіях; тимчасово є за межами України.
Для двох категорій учнів – тих, які перебувають на безпечних територіях і їхнє місце проживання не змінилося, а також тих, хто є внутрішньо переміщеними особами, – пропонуються такі форми навчання: очна, дистанційна, сімейна (домашня), змішана, екстернат.
Для учнів, які перебувають за кордоном, передбачено очну, дистанційну, сімейну (домашню) форми навчання та екстернат.
Для учнів, які перебувають на тимчасово захоплених територіях або в зоні бойових дій: дистанційна форма навчання або екстернат за дистанційною формою; сімейна (домашня) форма навчання; екстернат.
Також Міністр акцентував увагу учасників заходу на нерозривності в освітньому процесі навчання з національно-патріотично виховною роботою.
«Міністерством затверджена нова Концепція національно-патріотичного виховання та План заходів на її виконання до 2025 року. В межах цього плану якраз сьогодні на Закарпатті відбувається фінальний етап Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Джура», – зазначив Сергій Шкарлет.
Закладам загальної середньої освіти МОН пропонує розпочати навчальний рік першим уроком на тему «Ми українці: честь і слава незламним!».
Крім того, Міністр розповів про успішне складання НМТ вступниками як в Україні, так і за кордоном.
«Майже 10 тис. учасників НМТ отримали 200 балів хоча б з одного предмету, а майже 3 тис. по 200 балів з кожного із трьох предметів. Наші діти переконливо продемонстрували, що всі громадяни України мають володіти українською мовою та знати історію України. Пишаємося нашими дітьми! Вони, як і ми, дорослі, – незламні! Вони гідне майбутнє нашої держави!», – наголосив Сергій Шкарлет.
На завершення конференції Міністр зазначив, що завданням на цей навчальний рік є не лише чіткі кроки для успішного функціонування системи освіти України в цей надскладний період, але й для її успішного розвитку і подальшого реформування.
Нагадаємо, у новому навчальному році 12,8 тис. шкіл функціонуватимуть за різними формами організації освітнього процесу.