ДИСТАНЦІЙНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ГРОМАДЯН. АВТОМАТИЧНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ
ДИСТАНЦІЙНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ГРОМАДЯН. АВТОМАТИЧНЕ ПРИЗНАЧЕННЯ ПЕНСІЇ
З початком повномасштабної війни в Україні питання дистанційного обслуговування громадян набуло ще більшої актуальності.
Для отримання послуг дистанційно необхідно авторизуватись в Особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).
Як це зробити?
Є кілька способів авторизації:
Для можливості користування сервісами Фонду в повному обсязі:
–за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) одного з 26 Акредитованих центрів сертифікації ключів;
– через засіб інтегрованої системи електронної ідентифікації GOV ID , у тому числі з використанням Bank.ID;
– через Дія.Підпис;
– за допомогою токену;
– за електронним пенсійним посвідченням.
Для можливості отримання знеособленої інформації достатньо авторизуватись за логіном та паролем, отриманим у Фонді.
Для подачі заяви на призначення пенсії за віком або інформації про страховий стаж, вхід на вебпортал електронних послуг Фонду необхідно здійснювати за допомогою КЕП.
Автоматичне призначення пенсії
Законодавством передбачено можливість призначити пенсію за віком автоматично – за фактом досягнення пенсійного віку. Для цього в базах даних Фонду має бути повна інформація про набутий страховий стаж, оскільки саме він визначає право на пенсію.
На вебпорталі електронних послуг Фонду передбачено можливість подати додаткові документи про набутий стаж (трудову книжку, військовий квиток, диплом про навчання, тощо).
Увійшовши до Особистого кабінету, слід обрати розділ “Щодо пенсійного забезпечення” та вкладку “Анкета надання інформації для автоматичного призначення пенсії за віком”, заповнити всі необхідні поля, додати сканкопії документів, підписати анкету за допомогою КЕП та надіслати до Фонду, натиснувши кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”.
Фахівці Фонду завчасно, до досягнення пенсійного віку, опрацюють та, в разі необхідності, перевірять надані документи.
Відтак, застрахованій особі, яка завчасно надала в електронному вигляді всю необхідну інформацію, пенсію призначать автоматично, на підставі всіх наявних у Фонді даних. Додатково звертатись та особисто відвідувати сервісні центри Фонду потреби не буде.
Дії громадянина:
–авторизуватись, заповнити Анкету;
–додати скановані копії необхідних документів;
–підписати заяву за допомогою КЕП та надіслати до Фонду.
Відділ обслуговування громадян № 6 (сервісний центр) управління обслуговування громадян Головного управління Пенсійного фонду України в Одеській області