1. /
  2. Новини
  3. /
  4. НОВИНИ ГРОМАД: ВЛАДА ТА...

НОВИНИ ГРОМАД: ВЛАДА ТА ЛЮДИ Б’ЮТЬ ТРИВОГУ: СТАН ОДНІЄЇ З ДІЛЬНИЦЬ ДОРОГИ У БОЛГРАДСЬКІЙ ГРОМАДІ НЕБЕЗПЕЧНИЙ ДЛЯ ЖИТТЯ

Обласна дорога, що пролягає із села Виноградівка до села Владичень Болградської громади, давно входить до антирейтингу за якістю, оскільки від початку здобутої Україною незалежності жодного разу не бачила капремонту. А з того часу, нагадаємо, минуло понад три десятки років. Але сьогодні проблема полягає не стільки у всієї дорозі, скільки у реально небезпечній його ділянці (підйомі) протяжністю 900 м, який щодня доводиться найчастіше долати якраз мешканцям села Владичень. Бо іншого шляху вони просто не мають.

Більше того, по цьому підйому, у разі чого, необхідно видертися (по-іншому не скажеш) і автомобілю швидкої допомоги. Чи вкладеться вона у відведений регламент прибуття своєчасно, чи не постраждає сама, – велике питання. Мабуть, найголовніше.

«ЯКЩО НЕ ДОБ’ЄМОСЯ РЕМОНТУ, ТО ДОБ’ЄМОСЯ ТРАГЕДІЇ»

Усвідомленням цього стурбовані як влада Болградської громади, так і мешканці села Владичень. «Цей підйом сам по собі небезпечний через його крутість. Але останнім часом через те, що дорожнє полотно вкрилося ще більш глибшими ямами, практично неможливо роз’їхатися двом автомобілям. А це може спричинити аварію. Кажу це не лише як пасажир, а й як водій. Ще кілька років тому взимку рейсовий автобус на цьому підйомі розгорнуло так, що одна з його частин опинилася над урвищем», – зазначає староста села Владичень Марія Ігнатова.

Не за горами чергова зима. І ймовірність того, що ні автобус, ні швидка не зможуть проїхати цією ділянкою, так само як і людям ще складніше буде виїхати на роботу, лікування чи навчання в районний центр, стає вище. Її слова підтверджує водій рейсового автобуса Болград-Владичень Іван Хрісов, який щодня перевозить людей через цей небезпечний відрізок маршруту вже років десять.

«Кожна поїздка цією ділянкою – це не тільки шкода транспорту, тому що доводиться постійно маневрувати, щоб не допустити аварії, а й величезний стрес. Ти ж везеш не дрова, а людей, ти відповідаєш за них. Куди тільки ми вже не зверталися. До самих верхівок добиралися, відео-факти надсилали. Але справа з місця так і не зрушила. Вважаю, що треба продовжувати стукати у всі двері», – вважає Іван.

«Якщо не доб’ємося ремонту, то доб’ємося трагедії», – додає викладач Владиченського ліцею, мешканець цього села та депутат Болградської міської ради Володимир Сайтарли.

Зазначимо, що на ім’я Болградського міського голови місяць тому було направлено колективний лист від стурбованих жителів Владичені, в якому вони просили термінового проведення хоча б ямкового ремонту цієї ділянки дороги, який вже проводилася півтора роки тому.

«Ямковий ремонт цієї ділянки лише на якийсь час зменшив проблему цього підйому. Тому ще при ухваленні бюджету на 2022 рік ми заклали певну суму для співфінансування проектно-кошторисної документації на капремонт цієї обласної дороги, сподіваючись, що справа зрушиться нарешті. Проте з війною з цими планами нам довелося розпрощатися. Але ми все ж таки ще раз направили відповідні листи до Служби місцевих автошляхів та начальника Болградської районної військової адміністрації, в яких виклали всю катастрофічність ситуації», – розповів Сергій Димитрієв.

ВІДПОВІДЬ НЕ ОБНАДІЮЄ

Нещодавно до Болградської міськради надійшла відповідь від Служби автомобільних доріг. І вона, на жаль, не обнадіює. В офіційному листі в. о. директора Андрій Сандул одразу звертає увагу на те, що начальником Одеської обласної військової адміністрації від 2 вересня 2022 року затверджено Список аварійних, відновлювальних робіт та експлуатаційне утримання автошляхів загального користування місцевого значення Одеської області на період воєнного стану у 2022 році за рахунок субвенції з держбюжету до місцевих бюджетів. Проте виконання робіт на автодорозі загального користування місцевого значення О160708 Виноградівка-Котловина-Нагорне-Орлівка-/М-15/ (саме на ній розташована багатостраждальна ділянка) до цього Переліку не включено. І взагалі – «на сьогодні всі роботи проводяться виключно у рамках експлуатаційного утримання. Усі будівельні та ремонтні роботи поки що вимушено призупинені у зв’язку з військовою агресією росії в Україні».

Як альтернатива та «враховуючи вкрай обмежене фінансування на виконання робіт з експлуатаційного утримання доріг», керівництво Служби пропонує розглянути питання фінансування за рахунок коштів місцевого бюджету – органів місцевої влади на проведення ремонтних доріг на автодорозі. В іншому випадку було обіцяно лише на 2023 рік включити названу дорогу при формуванні плану проведення ремонтних робіт з експлуатаційного утримання.

ЗАМІСТЬ ПІСЛЯМОВИ

Так, і добрі дороги нині – не гарантія від аварій. Траса Одеса-Рені – яскраве підтвердження цього. Цим літом вона побила всі рекорди з ДТП, більша частина яких – з летальним кінцем.

Причин тому чимало – і недосвідченість водіїв величезних фур, і керування транспортом у нетверезому стані, і елементарна втома водія. Але, як нам здається, це не привід залишати без уваги ті дороги, катастрофічний стан яких становлить реальну загрозу життю людей, серед яких є і малолітні діти. Наражати їх на ризик дорослі не мають права. Про це свідчать усі закони – писані та неписані. То невже треба дочекатися трагедії, щоб, нарешті, перехреститися та знайти виділення коштів на капремонт ділянки дороги довжиною 900 метрів?

За інформацією Болградської міської ради