КОЖНА РОДИНА ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЗМОЖЕ ОБРАТИ ВЛАСНИЙ ВАРІАНТ НАВЧАННЯ
Новий проєкт «Психолого-педагогічне забезпечення якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами, орієнтоване на їхнє інтегрування в загальноосвітній простір в умовах інноваційних моделей надання їм освітніх послуг» має на меті створити умови, за яких кожна дитина з особливими освітніми потребами (ООП), незалежно від рівня підтримки, змогла б повноцінно реалізувати свій потенціал, залишаючись у своїй громаді.
Батьки зможуть самостійно обрати той формат і місце здобуття освіти для своєї дитини з ООП, які найбільше відповідають її потребам.
Йдеться не про закриття спеціальних шкіл чи відмову від інклюзивного навчання. Навпаки — буде створено зрозумілу й чітку систему, яка забезпечить комфортний перехід дітей між інклюзивним навчанням, спеціальними класами та спеціальними школами. Це дасть змогу враховувати зміни в потребах дитини та відповідно до них адаптувати освітню траєкторію.
Над чим працює зараз команда експертів проєкту?
Розроблення рекомендації щодо супроводу дітей під час переходу між формами навчання.
Проведення навчальних тренінгів для педагогів, щоб надати їм знання й навички для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій дітей з ООП у спеціальних класах загальноосвітніх шкіл.
Створення освітніх програм і матеріалів, які допоможуть педагогам ефективно працювати з дітьми з ООП.
Також працюємо над забезпеченням злагодженої взаємодії між місцевою владою, освітянами, соціальними службами та батьками для створення ефективної підтримки дітей з ООП.
Головна мета — сформувати систему, яка дасть шанс кожній дитині реалізувати потенціал та бути залученою в шкільний колектив у рідній громаді.
Проєкт розроблено за ініціативи радниці — уповноваженої з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’ї Герасимчук у співпраці з Міністерством освіти і науки України, Фондом «Люмос Україна» та Координаційним центром з розвитку сімейного виховання та догляду дітей.